Barnakuten.

Igår kväll började Ottilia få svårt att andas.
Vi somna tillslut men vaknade igen vid 5, vart att vi stod i duschen, var ute och åkte en tur med bilen
för att försöka att underlätta andningen.
Vart lite bättre och hela familjen somnade om igen.
När vi vaknade igen vid halv nio så hade hon fortfarande svårt att andas.
Hon var rätt pigg, hon lekte och busade men så fort hon slutade och stannade upp så
hörde man hur hon flosade.
Bestämde mig för att ringa till Citypraktiken.
Fick en tid 10.40.
Vi åkte ner på stan och gick till doktorn.
Kände på mig att vi skulle få åka upp på Barnakuten.
och så vart det också.
Fick en remiss och tog bilen upp till Barnakuten.
I bilen upp ringde jag och prata med mitt joobb.
Fick lov att ta vård av sjuk barn då J skulle på ett viktigt möte på arbetsförmedligen 
och vi visste inte hur länge de skulle ta på barnakuten.
Kom dit vid 11.
Dom hörde på en gång att hon hade de tufft att andas,
så vi fick inhalera på en gång, sen kom den långa väntan...
Efter 3 inhalationer och en dos bethapred fick vi åka hem.
Åkte in vid 11 och kom hem vid 5.
Nu har dem iaf konstaterat att Ottilia har förkyldnings astma.
efter alla dessa gånger där, skönt att vi har fått en "diagnos"
Vi fick recept på två Astmamediciner och en inhalator.
Trodde att de skulle bli ett problem att få i henne medicinerna men
nejdå hon är så DUKTIG!!

Igentligen var de tänkt att J skulle ha vart med Ottilia på Barnakuten och jag jobba men
enligt arbetsförmedligen så får han inte avboka sina möten för då får han inga pengar.
Dåligt tycker jag!
men men de gick ju bra för dem på jobbet så jag slipper få skuld känslor.
tog verkligen imot att ringa men jag måste ju tänka på Ottilia i första hand, jobbet klara sig alltid.

Nej nu ska jag ta och försöka lägga Ottilia.
Imorgon är det jobb och sedan barnvakt till J´s systersbarn..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback