Napp?

Vart Öppnaförskolan för våran del idag.
Var mysigt.
Sista gången för min del.
Puhh..
Dagen har som annars vart som vanlig,  Vi hämtade J.
Åkte och köpte välling och sen åkte vi hem, lagade mat och nu sitter jag här.
J försöker lägga Ottilia, han verkar lyckas.
Som vanligt!

Nu på kvällen så av någon anledning så fick hon en napp av J och vad gör hon.
Hon stoppar den i munnen och suger på den.
Sen när J tar den så börjar hon grina.
Så fort som hon ser en napp så stoppar hon den i munnen och suger på den.
Självklart vart jag överlycklig, eftersom jag tycker att hon behöver en napp.
Sp nu när jag inte kommer att vara hemma.
J är inte lika glad, han vill inte att hon ska börja med napp,
har hon klarat sig utan napp i 11 månader klara hon sig utan.
Visst de gör hon väl, men jag tror att hon försöker leta efter en ny trygghet nu när
jag (tuttarna) inte kommer att finnas.
Vad ska man göra? ge henne nappen eller inte?
Ni får jätte gärna lämna en kommentar, Kankse ett bra tips.

Imorgon ska vi nog stanna hemma, en sak som är säkert är att vi ska åka och handla..
Nu kommer de lite bilder från förra veckan..

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag skulle inte ge henne napp, trygghet kommer från andra ställen än en plastsak att ha i munnen.. Personligen skulle jag aldrig vänja mitt barn med napp.. Håller helt klart med om att har hon klarat sig i 11 mån så finns det ingen anledning att ge henne den nu :) Blir bara många tårar och jobbigt att vänja henne av med den sen.

2009-05-27 @ 19:22:34
Postat av: Therése(Sarahs syster)

Moa hade heller ingen napp dom första månaderna av hennes liv. De var när jag slutade amma helt vid 8 månader som hon helt plötsligt vart intresserad av den. Så hon fick ha den när hon skulle sova och har den idag också bara när hon sover.

Så länge man slutar i tid och inte låter dom ha nappen hela dagarna tycker ja inte de har nån betydelse.

Hur jobbigt de blir att sluta med nappen sen tror ja är upp till oss föräldrar, vad man gör de till. Snart dags för oss att sluta med den helt och jag tror inte att de blir några problem då Moa blir överlycklig när vi pratar om att vi ska åka och lämna napparna till tomtens "bebisar" :)

2009-05-27 @ 20:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback