Magvärk.

Har fortfarande magvärk.
De är liksom inte i magen utan mer i Livmoder, mamma sa att hon hade de också
när hon satt i sin men fy fan att man ska ha de så här...

Har lite annan magvärk också, vet att de beror på hur framtiden ska se ut.
Jag vill så himla mycket och jag vill allt på en och samma gång.
helst av allt skulle jag vilja vara 27, ha fast jobb, 3 barn och en ny renoverad villa.
de är väl så jag ser mig själv om 7 år.
Satt och läste lite bloggar och som vanligt läser jag Theans blogg.
Läste i ett inlägg att hon hade funderingar över vad hon plugga.
Kände igen mig själv där. Jag vill så gärna bli barnmorska.
Så gärna, jag verkligen brinner för de.
Ser jag ett program om förlossningar så får jag gåshud, jag bara känner att viljan i mig växer.
JAG VILL och de är NU!
Men sen är de något som stoppar mig, höga studielån och lång utbildning.
Vill ju så gärna skaffa ett syskon till Ottilia, inte nu men om typ 2 år.
vilket inte kan ske om jag pluggar vidare.
Jag vet att de är många som då säger, ja men du har ju hela livet på dig.
men jag är så himla ivrig och vill så himla mycket.
men efter att ha läst theans blogg och vilka komentarer hon hade fått så kände jag att man ska fan sattsa på sina drömmar, de man verkligen vill. tänk att man ska ju jobba i 40 år sen, då ska man ju gilla sitt jobb.
Vilket jag inte tror att jag kommer att göra om jag börjar jobba som undersköterska.
kankse om jag jobbade på förlossningen som undersköterska men de är väldigt svårt att få dem jobben så de bästa sättet att få jobba där är nog att utbilda sig till barnmorska...

Få se hur hösten blir, ställer in mig på att plugga vidare.
men får se hur den saken blir eftersom jag råkade prioiterade sjukskötskeprogrammet sist.
Men har bestämmt mig till 99% att jag ska plugga vidare till de jag vill bli och blir de inte nu till hösten så blir de till våren 2010. men skulle så gärna vilja plugga vidare med Lollo, för hon ska nämligen plugga vidare till sjuksköterska nu till hösten...

men sen så har jag ju ett vikariat som står och väntar på mig vad ska man göra??


Kommentarer
Postat av: Johanna

Man ska plugga, jag tror verkligen på att plugga vidare för att få ett jobb man verkligen vill ha (spec nu när alla for sparken hit och dit) Visst är studielånen tunga men när du har det jobb du vill ha sen så kommer det inte kännas lika motigt, plus att med en fast inkomst så är det lättare att betala av och är du utbildad så är chansen till fast mycket större :)

2009-05-13 @ 20:46:03
Postat av: melanie

Om du ska börja plugga så måste du vara motiverad, och det verkar du ju vara och dessutom är det riktigt kul! Studiemedlet är helt okej, ligger väl på typ 7500-7800 beroende på vilken termin det är... och återbetalningen får man ju ta tag i sen när studierna är slut, men jag känner i alla fall att det är värt det :) och skulle du bli med barn mitt under utbildningen så är det ju bara att ta ett studieuppehåll :) en i min klass har tagit det nu precis för hon fick barn, det är lungt, när det väl händer så finns ju studievädledarna där för att hjälpa dig med hur du ska lägga upp studierna och allt sånt! Go for it, Becca! Jag vet att du klarar det! Om några när det är dags för en annan att pumpa ut avkommor så kommer du stå där som färdig barnmorsska, det är jag helt säker på! Haha :P

2009-05-14 @ 15:25:51
URL: http://wakemeupinparis.blogg.se/
Postat av: Johanna H

Ja du kan plugga och få barn om två år :) kolla på mig, händer de nu så är det välkommet.. studierna finns alltid kvar :) såg att det var en till johanna så jag skriver h efter :) klart du ska göra de du vill, tänka aldrig på vad som kan stoppa dig.. allt löser sig :) PUSSS <3

2009-05-14 @ 21:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback