Graviditeten



Graviditeten


Vilka/vilket var ditt favorit plagg? plyschbyxor och ett linne.
Vad var din/dina favorit rätter?  köttfärssås och spagetti
Vad var dina/din favorit dryck?  Apelsin juice
Var det någon favorit rätt som ändrades? nopp
Vad var du mest sugen på? Daimglass, pizzasallad och ananas
Hade du halsbränna? ursch ja..
Hade du foglossning? Nej, skönt att jag slapp!
Hade du sammandragningar? Ibland motkvällen..
Mådde du illa? När jag var i vecka 10-13, låg jag bara och spydde.
Vilken sovställning var bäst? Sidan och på rygg
När var din BF dag? Den 13/6 -08
Gick du över tiden? 8 dagar
Hur mycket gick du upp i vikt? Ca 14kilo
Hade du mycket vätska i kroppen? Aa
Hur var ditt psyke? Det var bra.
Hur var du i fysisk kontakt? Bra..
Gnällde/klagade du? Jaa, på kvällarna..
Vad trodde du det var för kön? Trodde de var en flicka.
Visste du vad det var för kön? Innerst inne visste jag att det var en tjej.
Hur låg ditt SF mått? Normal kurvan  Sista måttet vart 38cm
Var du rädd för något? Att bebisen skulle dö.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Så bra som möjlig..
Hur ser du på graviditeten idag? Det var en underbar tid, men var jobbig mot slutet då jag gick i skolan och tog studenten 1 vecka innan bf.


Förlossningen


När började din förlossning? fick värkar den 21/6
Hur började den? Värkar.
När åkte du/ni in till förlossningen? Klockan 00.08 den 22/6
Varför? För jag 2-3 minuter mellan värkarna.
Vem/vilka åkte du in med? Med Johannes
Fick du/ni åka hem igen? Nej
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Västerås BB
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 4 cm
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? En massa saker, badade, satt på bollen och gick runt.
Vilka/vilken var med under förlossningen? Johannes, mamma  en bm och en uska.
Tog du nått smärtstillande? Lustgas och ryggmärgsbedövning.
Grät du? Nej.
Vad tyckte du var jobbigast? När hennes huvud kom ut.
Var du rädd för något? Att hon skulle dö
Hur lång tid tog det? 23 timmar från första värken , var 14 timmar på förlossningen.
Hur ser du på förlossningen idag? En bra förlossning, lite långdragen men kände att jag var med hela tiden och kommer ihåg de mesta.

Barnet


Vad blev det för kön? En flicka!
Hur mycket vägde barnet? 3860g
Hur lång var barnet? 49 cm
Vad var huvudomfången? 35cm
Hur mådde barnet? Ottilia mådde bra, Apgar 9.10.10

tjuvade den av Elin !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback