Söndag.

dagen närmar sig sitt slut.
Phuu..
Ny Arbetsvecka imorgon.
Snart är de dax att flyga vidare, ska bli skönt att få gå ner lite i tid.
Få mer timmar att spendera med familjen + att jag förhoppningsvis kommer att bli mänsklig igen.
Men sen är de det där pirret i magen, kommer man gilla nya arbetsplatsen, kommer man få bra arbetskamrater.
Dem som interjuva mig var väldigt trevliga, så jag hoppas att de är ett guldgäng!

Idag tog hela familjen sovmorgon till kl 8.
Vart helt paff när jag vaknade före Ottilia.
Vi åt frukost och sedan tog vi bilen in till erikslund, för att kolla på
Täckplast till vårat badrum. För idag medan jag och Ottilia var hemma hos sofie så fick J måla taket i badrummet.
Något vi skulle ha gjort för ett år sedan men aldrig vart av. men nu är de klart och så himla trevligare vart badrummet.
Vid 13 åkte vi till Magnus och Sofie, som vanligt vart de en massa snack och gott fika.
Saga min älsta kusin har kommit på smartaste idén att tjäna pengar. -Sälja Blåbär!
och självklart vart både jag och mamma helt exalterade och köpte åt oss en massa blåbär.
Hahha..
Nu slipper jag ut i skogen och slåss med myggen. :)
J vart överlycklig när jag kom hem med alla blåbären och slog genast upp kokboken.
för här skulle de kokas blåbärs sylt.
2 liter blåbärssylt!
De borde räcka till nästa år?!
Vi har 4 liter till i frysen, så om de tar slut så är de bara att koka nytt.

Nu på kvällen drog jag en snabbis in till stan, köpte nya nappflaskor till Ottilia.
De behövdes verkligen.
Hennes gammla har blivit för små samt att de känns som att de var dax att köpa nya.
Känns som att dem aldrig blir helt rena oavsett hur mycket man diskar och kokar dem.

Nej nu är kl 21 och de är dax för the unit sen är de dusch och sängen som gäller.
Imorgon blir de troligen farbror doktorn för Ottilias del.
Troligen Otit -Öroninflammation.
Kanske blir de Ottilias ny smeknamn, Otit !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback