Pengar är de som styr vårt liv!

Igår kväll satt jag och J oss ner för att titta över plus och minus saker med att plugga resp jobba.
Vi gick även igenom ekonomin, och som de ser ut nu så kommer jag inte att kunna plugga.
Jag kommer att få ca 8300kr i månaden med bidrag + lån, var av dessa blir ca:3500kr bensinpengar för att åka fram och tillbaka + ca 1500kr i läromedel  de blir ca 5000kr . De som blir kvar är ca 3000kr vilket inte går ihop ifall J fortfarande är arbetslös då han bara kommer att få ca 13.000kr i Akassa. 16.000kr  klarar vi oss inte på. De räcker inte ens till mat och räkningar. Visst kan man jobba extra men om jag jobbar undersommrarna då jag inte får något studielån så blir de inte mycket kvar för resten av året.

Jag kan plugga vidare men inte i Örebro, pga av resekostnaderna.
Blir att jobba på och sedan söka saker i västerås.

Idag verkar de bli en fin dag?
Har en ny vaken Ottilia framför mig, dax för att ha morgon mys.

Kommentarer
Postat av: Johanna H

Tycker du gör helt rätt gumman :)

2009-07-12 @ 15:09:38
Postat av: Melanie

Synd att det inte går ihop! Men en dag kommer du också börja plugga igen :)

2009-07-12 @ 16:09:15
URL: http://wakemeupinparis.blogg.se/
Postat av: J.

Det finns ju bra utbildningar på MDH också när det gället sjuksköterska, tror du skulle bli en toppenbarnmorska som du va inne på förrut :)

2009-07-12 @ 19:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback