Kom in!

Just nu står jag vid ett av livets vägskäl, Vad ska man välja?
Hur kommer vårat liv att förändras?
Kommer vi att klara oss?
Kommer man att få jobb?

Mitt huvud bara snurrar och jag vet själv inte vad jag vill!
Hur ska jag kunna bestämma mig?

Det är så att jag har blivit antagen till Röntgensjuksköterskeutbildningen HT2009 på Örebrors Universitet.
Jag har även blivit erbjuden ett långtidsvikariat på Björkbackens ålderdomshem, där jag börjar 10Aug.
Eftersom att jag redan skrivit under ett avtal hos dem så har jag 1 månads uppsägningstid.
vilket innebär att om jag väljer att plugga vidare så måste jag säga upp mig på Måndag.

Jag vill plugga vidare men är rädd att jag inte kommer att orka med de.
Jag känner mig dum att säga upp mig när de är mindre än en månad kvar tills jag börjar....

Ni får gärna slänga in en kommentar över vad ni tycker?
Jag vet att de är jag som bestämmer men jag vill veta vad andra tycker..

Kommentarer
Postat av: Johanna H

Ja det är skit svårt gumman, det är verkligen ett svårt val.. Plugga med pengar och så löser sig alltid!! Det gör de verkligen... Men jag vete tusan om jag tycker du ska plugga om du tvekar, som du säger, men endå kommer du klara det jättebra, kände också så där, kommer jag klara det, men det gör man!! Men du har ju vart inställt på att jobba nu, lek med tanken i några dagar, så kommer nog svaret komma till dig!! Hur du än gör kommer du göra ett bra val, skolan finns alltid kvar <3<3

2009-07-11 @ 13:34:55
Postat av: soffan

hej pluttan!! svårt val...börjar du jobba kommer du nog inte vilja plugga sen eftersom man får mindre pengar, kan va bra me lön om Johannes inte har nåt jobb, men kul å plugga!! förstår att du verkligen inte kan bestämma dig...kramis

2009-07-11 @ 19:38:28
Postat av: Anonym

Plugga tjänar man på i längden, och är man motiverad så känns det mindre tungt, men som sagt om man är van med pengar så kan det ju kännas jobbigt med "bara" studielånet.

2009-07-11 @ 22:29:02
Postat av: RTG.SSK

Måste du inte gå ssk utb.först !!sen RTG sköterska..

eller är det nyheter i år ??

2009-07-13 @ 10:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback