Du är min man,

Och du gör så gott du kan..

Under Sommaren har vi bestämmt att jag ska jobba och Johannes ska vara hemma och ta hand om hushållet, vilket innebär städning, matlagning och tvättning.
Finns dem som säger att män klarar bara av en sak i taget.
Vilket är väldigt sant om vi prata om min Karl.
Antingen har han tvättat hela dagen eller lagat mat eller städat,
har han gjort något utav de så är inget utav de andra gjort.
vilket innebär att vi aldrig kan ha dem dagarna då man kommer hem,
de står mat på bordet och de är rent och fräsch i hemmet.
utan man får direkt efter att man har ätit ställa sig och plocka undan, dammsuga, slänga soper och så vidare.
Jag klara inte utav att sitta i ett vardagsrum fullt men en massa ovikt tvätt, skitiga kläder och en smulig soffa.
Då kan jag inte koppla utav.
Ni kanske tycker att jag ställer höga krav på min karl?
men jag klarar inte utav ett skitigt hem, de är de värsta jag vet.

Varje gång jag kommer hem och de ser ut som en svinstia här hemma så tänker jag på de J sa innan han
gick på pappaledighet.
- att vara hemma är ju inte ett jobb, de är ju hur lätt som helst.

Visst om man bara tar hand om Ottilia, men resten då?
de jag fick slita med i 11 månader (matlagning, städning, inhandling och tvättning)
Johannes klarar inte utav att erkänna att jag har rätt, att de är tufft att vara hemma och ta hand om allt.
Men jag märker de på honom eftersom att han aldrig gör de som jag gjorde när jag var hemma.

Visst kan jag inte jämföra de jag gjorde mot de han gör eftersom att han är man och jag är kvinna, jag är uppväxt i en miljö där man städar varje fredag och plockar udan efter sig när man har ätit eller dragit fram något, medan han är uppväxt med att  vi städar när vi känner för de och plocka undan är inget ord dem har lärt sig.
Detta gör att vi hela tiden hamnar i konflikter, vilket jag hatar!!

Jag kan inte förstå att man inte kan se när de behövs städas utan jag måste varje dag påminna honom om att han måste plocka undan..

Vi har även våra goda stunder...

Imorgon är de Fredag, Ottilia ska sova hos sin mormor och vi ska på PARTY!

Kommentarer
Postat av: Johanna H

Du skriver så bra Becca, tycker du har så rätt, alla är vi olika och jag hoppas att ni kan komma på nåt bra, så du mår bäst <3

2009-07-24 @ 00:32:05
Postat av: J.

Jag tycker absolut inte att det är för höga krav, jag har samma problem, min sambo kommer från ett hem där han inte behövde göra särskilt mycket, och han ser inte heller när saker behöver göras.. Men han lär sig, och har blivit bättre på det. Min mamma skrev alltid en lista till oss när vi va lediga på sommaren tex. på allt som skulle göras. Så kunde man gå och stryka saker allteftersom man gjorde dom, kanske skulle va nått för din karl ;)

2009-07-24 @ 10:03:33
Postat av: Jenny

Hehe kunde inte ha skrivit det bättre själv.. Men du får väl se det som så att oavsett om du är hemma med Ottilia eller inte så verkar det som att du får göra det mesta hur som helst. Så det positiva med att karln är hemma är ju att han och Ottilia får knyta närmare band :-) Det är ju liksom lite jobbigt har jag märkt att sköta allting själv OCH ha två mammiga bebisar krälandes efter sig hela tiden som inte låter pappa hjälpa dem ^^ kramar

2009-07-24 @ 10:44:24
URL: http://babylycka.blogg.se/
Postat av: Lotta

Snälla du, som jag fårstår har nivarit tillsammans länge...Har dessa problem dykit upp nu ??

Säg aldrig att han ska erkänna att du har rätt...låter så dominant..Ni får gå halva vägen var..

Det största felet du gör är att börja röja ,ta ut sopor osv .då kommer han aldrig att lära sig..

ochhan kommer aldrig att kunna göra precis som du.



Krama om varandra å prata igenom det (får du göra om och om igen..Tvättar du bilen å sköter trädgården också och allt annat man gör?

Kämpa på , på bådas villkor.

Lycka till



2009-07-24 @ 10:51:56
Postat av: J.

Lotta det är väl ändå inte dominant att vilja att ens andra hälft ska kunna erkänna när nån annan har rätt? :O

2009-07-24 @ 15:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback