Bärplockning och fint väder.

Rubriken sammanfattar dagen.
Så himla skön dag.
Känner mig verkligen utvilad.
Eftersom att jag har en underbar karl så fick jag sova ut imorse.
Vi åt frukost allihopa tillsammans.
Efter bestämde vi oss för att plocka iordning lite och sedan åka in till Bauhaus
och köpa en Balkongsmatta till Altanen.
Kom hem strax efter 1.
Klippte till Mattan och sedan la vi ut den på Altanen.
Tänk om jag hade fått min altan i år men nej då, de ska aldrig bli som planerat.
Men detta vart fint en då, något som duger till nästa sommar.
För då förhoppnings vis har vi säkrare ekonomi för att ta alla våra besparingar och lägga på en fet Altan.
Men de vågar vi inte göra iår, men vet ju aldrig med Akassa, bra att ha en buffert ifall någonting händer.

Svärföräldrarna kom förbi en sväng och vi bestämmde oss för att åka och plocka blåbär.
Oj va mycket blåbär de fanns.
Ni skulle ha sett Ottilia, hon satt så fint i skogen bland alla blåbärsris och plockade blåbär själv från busken.
Självklart så hade jag inte med Kameran.
Bildtorka hos oss.
Men jag tog några bilder här hemma.
De är helt otroligt vad blåbär färgar av sig, Ottilia hade på sig regnbyxorna när vi var ute för att hon inte skulle bli så fläckig men de gick igenom regnbyxorna.
Tur att vi satt på oömakläder.

Nu på kvällen har vi vart hos svärföräldrarna och ätit tacos.
Nu är vi hemma och sitter och väntar på att blåbärspajen ska bli klar.
sen blir de jag och karln framför tv med blåbärspaj och Vaniljsås.
Mums.

Imorgon får vi se vad dagen har att erbjuda!!
Troligen ska vi på Ottilias gudmors kalas mer vet jag inte.

Kommentarer
Postat av: Melanie

Åh, blåbär är så gott! Fast hallon är godare, men blåbär är roligare att plocka! Det lät riktigt mysigt måste jag säga :)

2009-07-19 @ 00:24:11
URL: http://wakemeupinparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback