Västmanland sämst på att amma?


Var nyss inne på vlt:s hemsida och fick syn på att västmanland är sämst i sverige på att amma. När jag vart med barn så var de ingen tvekan att jag skulle amma, hade redan bstämmt mig! Och idag så är jag glad över att jag bestämde mig för att amma, man märker verkligen att jag och Ottilia har fått ett specielt band. Jag är den person som står högst upp på hennes lista och när hon mår som sämst är de mig hon vill komma till och få tröst. Den känslan man har när man ger mat från sin egna kropp är enorm. Kan inte förstå varför man inte skulle vilja amma, och för att undvika hängtuttar är ingen anledning för tuttarna blir hängiga oavsett!

Förstår ju dem som inte får någon bröst mjölk, men jag tror att allt är psykiskt, har man bestämmt sig för att amma så kan man de! men sen om man är i en jobbig situation så kan de göra mycket för att bröstmjölken ska försvinna. Anledningen till att fler inte ammar tror jag är trenden + att samhället idag är stressigt och att man har höga krav! Jag tror inte vi kan räkna med en höjning av ammande tvärtom!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Håller med dig totalt =) HEJA AMNINGEN!! Det är mycket sånt jag verkligen längtar efter =)

2009-01-09 @ 17:09:23
URL: http://viktfobi.blogg.se/
Postat av: Johanna

Håller med dig.. :) HEJA AMNINGEN!! Det är ju en av sakerna som jag längtar efter =)

2009-01-09 @ 17:10:19
URL: http://viktfobi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback