Måndag morgon!

Idag är de måndag och det innebär en ny vecka med nya utmanningar :) Sitter ute på Vlt:s hemsida och läser om Arbogamordet, usch jag hoppas verkligen att dem kan fälla tyskan, hon verkar ju hel bakom flötet.  Fattar inte vart vår värld är på väg, om man tänker på de tillräkligt länge så känner man sig maktlös, känns som att man dras in i nått som man igentligen inte vill. Människor blir bara fetare och fetare och luften vi andas blir bara giftigare. Ibland så tänker jag på varför jag skaffar barn för nån av våran släkt kommer att få uppleva de tragiska de som ingen människa kommer att vilja uppleva. Vi människor är så giriga, vi förstår inte konsekvenserna, och dem som sitter uppe vid makten tycker inte att vi ska förebygga utan vi ska förändra de som är nu och inte vad som kommer att hända - Vi kommer ändå inte att sitt vid makten, vi kommer inte ens att leva när slaget kommer imot oss. Men HALLÅÅ de finns väl andra människor som kommer att finnas där!! 

Gaah blir så arg och ledsen, man vill hjälpa så mycke här i världen men de känns som att man inte har någon makt, känns bara som de man gör är hopplöst och de spelar ju ingen roll om jag gör nått eller inte, men igentligen gör de det, kan tänka mig att de finns ca:40 % av jorden befolkning som tänker så och väljer att strunta inte att gör nått, tänk om alla ändrade sitt tänkade och valde att gör nått.

Om alla människor i sverige gav en krona per person oh per månad så skulle man få ca 9 miljoner kr i månaden och med dem pengarna skulle man kunna hjälpa andra människor som är i behov av hjälp, tror nog att jag ska starta en fond som följ kan lämna in pengar på!

Oj vad kl är mycket måste springa till bussen...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag håller med dig på alla punkter =) jag skulle lätt sätta in pengar på din fond =) det där måste vi fundera på =)

2008-12-16 @ 19:12:44
URL: http://viktfobi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback